אבחון
פסיכו דידקטי

אבחון פסיכו דידקטי הוא אבחון הבוחן את מקורם של קשיים בתחום הלמידה ואת הקשר שלהם למצב הפסיכולוגי של התלמיד.


בהתאם לכך, האבחון הפסיכו דידקטי משלב שני סוגי אבחון שונים: אבחון דידקטי שתפקידו לאתר ולסווג לקויות למידה אצל הנבדק ואבחון פסיכולוגי שתפקידו להעריך את היכולות הקוגניטיביות לצד הקשיים ולאתר את הקשיים הרגשיים והנפשיים אצל הנבדק. לכן הוא נקרא גם אבחון משולב.‏

מטרת האבחון

מטרת האבחון היא להעריך את תפקודי הלמידה ואת התפקודים השכליים-הקוגניטיביים הפועלים בבסיס הלמידה, תוך התייחסות ליכולות ולקשיים בתחום האישיותי, הרגשי, ההתנהגותי והחברתי‏. כלומר, האבחון הפסיכו דידקטי משלב את בדיקת תפקודם של היבטים שונים משני התחומים - התחום הדידקטי והתחום הפסיכולוגי (קוגניטיבי ונפשי) ואת הקשרים ביניהם.


מה בודק האבחון הפסיכו דידקטי

באבחון זה בוחנים את תפקודי השפה והלמידה, מנגנוני הלמידה, תפקוד גרפו-מוטורי, תפקודי זיכרון וכן מעריכים תפקודי קשב, פונקציות ניהוליות ויכולות חשיבה.


באופן מיוחד בוחנים האם קיימת לקות למידה כלשהי. במידת הצורך, יופקו מהאבחון המלצות להתאמות בלמידה, להמשך טיפול וכן תוכנית טיפולית להוראה מתקנת. כמו כן האבחון משתמש במבחנים השלכתיים – שמטרתם להבין טוב יותר את עולמו הפנימי של המאובחן.

מלאו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

המכון הינו פרטי ואינו עובד על קופות החולים



Contact Us